Hur snabbt levereras mitt garn?
Blixtsnabbt! Beställningar som läggs före kl. 15:00 skickas vanligtvis samma dag. Sedan lovar Bring/DHL 4-5 vardagars leverans.
Får jag samma infärgning / dyelot?
Ja! Vi skickar alltid samma infärgning / dyelot i den färg du har beställt. Detta gäller för aktuell order. Om du beställer igen och vill ha samma infärgning / dyelot, kom då ihåg att skriva det i kommentarsfältet. Se punkten längre ner.
Hur säkert är det att handla på LindeHobby?
Det är fullständigt säkert och tryggt att handla online på LindeHobby. I Sverige är kraven på e-handelsföretag mycket höga vilket säkerställer att du som kund kan vara fullständigt trygg när du handlar hos LindeHobby. Alla betalningar bearbetas krypterade via SSL-servern och vi samarbetar med QuickPay vilket är ett av de bästa på marknaden. Vi drar heller inte några pengar från ditt konto innan din beställning har skickats från vårt lager.
Läs mer om teamet bakom LindeHobby här.
Vad händer när jag har beställt?
Kort efter att vi mottagit din beställning får du en orderbekräftelse via e-post. Om du inte mottar en någon orderbekräftelse kan det ha hamnat i din mails skräpkorg eller sorteras som reklam i din mails inkorg, så tänk på att titta efter där på dessa platser.
En annan anledning kan vara att du angivit fel e-postadress vid beställningen. Om du inte fått något mail inom en timme efter det att du har lagt din beställning - kontakta då oss via vårt kontaktformulär här eller skriv till kundservice@lindehobby.se. När vi har packat din order och levererat den till postkontoret, får du ett mail om att beställningen har skickats. Det som sker därnäst är att Bring/DHL skickar dig ett mail eller SMS angående leverans av din order. Beroende på om du har valt att få paketet utkört eller hämta det på ditt lokala postkontor får du ett mail eller SMS om att ditt paket finns för avhämtning.
Jag har inte fått ett meddelande från Bring/DHL angående mitt paket?
Oftast ligger paketet på ditt utlämningsställe och väntar på att bli hämtat. Utebliven avisering från Bring/DHL beror ofta på felaktigt angiven e-postadress eller telefonnummer. Vid utebliven avisering är du välkommen att kontakta oss på kundservice@lindehobby.se så kan vi ge dig paketets kollinummer och leveransstatus. Jag har inte fått orderbekräftelse Detta beror oftast på felaktig e-postadress vid beställning. En annan anledning kan vara att orderbekräftelsen har hamnat i mailkorgen för skräppost eller reklam. Om du inte får orderbekräftelse inom en timme kontakta då oss på kundservice@lindehobby.se så hjälper vi dig.
Ytterligare beställningar
Du har redan beställt men behöver mer garn eller tillbehör kan du lägga till det på samma order för att slippa betala fraktkostnad två gånger.
Allt du behöver göra är att lägga en ny beställning och i kommentarsfältet skriva "Tillägg till beställningsnummer ____". Då ordnar vi resten och ser till att du endast betalar frakt för den ursprungliga ordern. Det är dock viktigt att den nya beställningen inkommer till oss så snart som möjligt. Om vi inte har fått din tilläggsorder innan kl. 10:00 vi kaninte garantera att tilläggsorder och den ursprungliga ordern kan skickas tillsammans.
Begär specifik infärgning / dyelot
Om du vill ha en specifik infärgning/ dyelot skriver du det i kommentarsfältet när du lägger din beställning. Vi uppfyller dina önskemål så långt det är möjligt. I annat fall kommer vi att kontakta dig. Det är viktigt att du skriver följande i kommentarsfältet: - du önskar en specifik dyelot eller - du önskar en specifik dyelot, men du kan godta en annan, om den inte finns (vi levererar alltid det om vi kan) Kom ihåg att skriva vilket garn det handlar om och hela färgnumret som står angivet på banderolen.
Jag har köpt en digital mönster - hur får jag tillgång til den?
Digitala stickmönster och virkmönster erhålls som en länk via orderbekräftelsen. Du behöver bara trycka på länken varefter du laddar ner din digitala mönster. Det kan vara en bra idé att spara e-postmeddelandet så att du alltid kan ladda ner mönsteren om det behövs.
Ångerrätt
Om kunden informerar LindeHobby om att denna har ångrat sitt köp inom 30 dagar efter leverans återbetalar YarnLiving det mottagna beloppet. Kunden har därefter 14 dagar på sig att returnera varan till LindeHobby. Alla varor måste returneras i samma skick och kvantitet som vid mottagandet, vilket också inkluderar originalförpackningen. Varan måste vara i ett sådant tillstånd att försäljning på nytt är möjlig.
Du kan köpa en retursedel här:
https://return.coolrunner.dk/lindehobbyretur/SE
Hur kommer jag i kontakt med LindeHobby?
Det snabbaste sättet är att skicka ett mail till kundservice@lindehobby.se - vi svarar väldigt snabbt.